Stejně jako u automobilů existuje spoustu doplňků a v podstatě slouží k vylepšení designu, tak je tomu i u motorek. Podle typu motorky se dávají polepy, různé znaky nebo označení, vlaječky, ale i něco, co je úzce spojeno s vlastnící osobou. Co například vyjadřuje jeho pocity, partu nebo přezdívku. Stranou nezůstávají ani barevné doplňky v podobě různých komponentů. Tím se dá motorka krásně sladit do barev, které jsou nám příjemné. V barvě seženeme snad vše, od řídítek, páček, vyplétaná kola, až po řetězy a rozety.
Barevná rozeta ihned upoutá pozornost
Barva sice neovlivní její funkčnost, ale rozhodně potěší oko. Ačkoliv se to nezdá, tak hodně pozvedne design motorky a majitel může být na ni patřičně hrdý. Její funkčnost ale také stojí za zmínku, jelikož bez ní bychom se neobešli. Teda jedině v tom případě, že máme na našem dvoukolovém oři řetěz, který je upevněn právě zde na zuby rozety. Řetězy se vyrábějí v normovaných rozměrech, které zjistíme podle technického průkazu. Pokud možno, tak je nejlepší, aby byl vždy pastorek, řetěz i rozeta stejné velikosti, aby nedocházelo k rychlému poškození. Existují i jiné možnosti kombinace, ale to je lepší se obrátit na prodejce a poradit se, jaký druh řetězu může být použitý s naší zadní rozetou. Dokonce rozety mohou mít více nebo méně zubů, jinou barvu nebo se dají sehnat i jen v základním provedení a kutil si je může doma dodělat, což dokazuje svojí nabídkou. Důležitý je nejvíce jejich materiál, který musí něco vydržet, a o to více, když se bude jednat o sportovní nebo závodní motocykl.
Kontrolou zadního kola se dá předejít velkým problémům
Při kontrole se dá zjistit, že rozeta jakoby nesedí v ose. To je velký problém a hlavně to bude mít podstatný vliv na životnost řetězových kol a řetězu. Je to z toho důvodu, že rozeta i zadní kolo jsou uloženy na jedné nábojové tyči. Pak by bylo možná se zaměřit na celé zadní kolo, které by mohlo být vybočeno z osy. Je dobré mít na paměti, že pouze motocykl ve správném technickém stavu patří na vozovku nebo do terénu.